Bilim ve İslam: Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır.

Robotik ilminin babası ve sibernetik uzmanı, krank milinin mucidi ve sanayi devrimine yol açan El-Cezeri’yi mi, navigasyon aletlerinin ilk hali olan usturlabı geliştiren Meryem El-Leyla’yı mı, optik biliminin kurucusu, sinema ve fotoğraf makinası gibi pek çok teknolojinin temel prensibini bulan İbn-i Heysem’i mi yoksa günümüzde onun icat ettiği tıp ve ameliyat aletleri hala kullanılan El-Zehravi’yi mi söylesem?

Ya da durun dünyada Amerika haritasını ilk sıfıra yakın hatayla çizen Piri Reis’ten mi yoksa, mimaride hala çözülemeyen sırlarıyla Mimar Sinan’dan mı bahsetsek? Durun durun belki de dünyanın ilk üniversitlerinden birini kuran Fatıma el-Fihri’yi anmalıyız. Ben saymakla bitiremeyeceğim.

İslam ve Bilim ile ilgili yeniden doğuş ve gerçek tarihi ortaya çıkarma çabaları artmakta. Az önce Surrey Üniversitesi'nde Fizik uzmanı Jim al-Khalili'nin hazırladığı bir belgesele denk geldim. Sitenin İngilizce yayın yapan bölümünde (yani işte şurada) yayınladım. Bu belgeselin Türkçesi henüz yok. Fakat Türkçe hazırlanmış başka bir belgeseli paylaşmak istedim. Daha önce de ilk kez Londra Bilim Müzesi'nde açılan ve en çok ziyaretçi alma ünvanını da alan 1001 İcat: Sırlar Kütüphanesi isimli sergiyi de kaleme almıştım. Takip edenler bilirler yine aynı mevzuda müzeye gelenlerle de yaptığım mülakatları The Pen'de de yayınlamıştık.

Konuyla ilgili kıymetli ilim adamı Fuat Sezgin hocanın Timaş'tan çıkan Bilim Tarihi Sohbetleri'ni tavsiye ederim (burada). Müslüman gencin kendine gelmesi için Müslümanların yaptıklarına bir göz atması çok etkili ve faydalı olacaktır diye düşünüyorum. Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır. Önceleri yapabildeysek yine yapabiliriz biiznillah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails