Başarı İçin

İnsan herhangi bir konuda başarısız olduğu zaman şöyle demelidir: “Ben başarısızım!” değil, “Şimdilik başaramadım! İnşâallah başaracağım” demelidir. “Ben hiçbir şey gerçekleştiremedim!” değil, “Bu başarısızlıktan da bir şeyler öğrendim!” demelidir. “Ben beceriksizin biriyim!” değil, “Çok şükür, deneyerek yaşamak için gereken inanca sahibim!” demelidir.

Başarısızlık sonucunda “Ümidim kalmadı!” değil, “Ben kendi vazîfemi yaptım, deneme cesâretini gösterdim! Allah’ın rahmetinden ümid kesilmez” demelidir. “Hedeflerime hiçbir zaman ulaşamayacağım!” değil, “Hedeflerime henüz ulaşamadım, inşâallah ulaşacağım” demelidir. “Zamanımı boşa harcadım!” değil, yeniden başlamak için birçok sebebim var!” demelidir. “Artık vazgeçmeliyim!” değil, “Daha sıkı çalışmalıyım!” demelidir. “Aslâ başaramayacağım!” değil, “Daha sabırlı olarak Rabbimden yardım istemeliyim!” demelidir.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails