Gözlerime İnanamadım.

Kâinatı Elinde Tutamayan, Zerreyi Halkedemez
Tesbih gibi nazmeyleyip kaldıracak; arzımızı, şümûsu, nücumu, hasra gelmez
Şu fezânın başına hem sinesine takacak öyle kuvvetli ele bir kimse mâlik olmasa
Dünyada hiçbir şeyde dâva-yı halk edip, iddia-yı îcad edemez.
--



Bilinen en büyük yıldızın çapı 2.800.000.000 km civarındadır. 
Bu yıldızın büyüklüğünü anlamamız için uzaybilimciler şöyle bir bilgi veriyor. 

900 km hızla uçan bir yolcu uçağının bu yıldızın çevresini bir sadece bir kez dolaşacak olsa 1100 (bin yüz) yıl sürerdi. Bu yıldız ise galaksimizi oluşturan trilyonlarca noktacıktan sadece birisi.  Ve bizim galaksimizin haricinde yüz milyarlarca da galaksi olduğu düşünüldüğünde hayran kalmamak elde değil. 

Geçenlerde bir videoya denk geldim, kainatın keşfedilen kısmından bir küçük bölümünü kameraya almışlar. Dünyaya nisbeten diğer gezegenleri ve bazı yıldızları gösteriyor. Tesbih tanesi gibi sıralanan bu gezegenlerin boyutunu görünce hayrete düştüm. Sübhanallah dedim. Bugün de Lemaat'ten okuduğum yer videoyla aynı şeyleri anlatıyordu. İkisinin birbini anlattığını gördüm ve sizinle paylaşmak istedim. Videoya baktıktan sonra dizeleri okuyun ve şöyle bir tefekkür edin... 





* * *
İhya-yı Nev', İhya-yı Ferd Gibidir
Mevt-âlûd bir nevm ile kışta uyuşmuş bir sinek, nasıl onun ihyası kudrete ağır gelmez.
Şu dünyanın mevti de, ihyası da öyledir. Bütün zîruh ihyası onda fazla nazlanmaz.
* * *
Tabiat, Bir San'at-ı İlâhiyyedir
Değil tâbi' tabiat, belki matba'. Değil nakkaş, o belki bir nakıştır.
Değil fâil, o kabildir. Değil masdar, o mistardır.
Değil nâzım, o nizâmdır.
Değil kudret, o kanundur. İradî bir şeriattır, değil hâric-i hakikatdar










LinkWithin

Related Posts with Thumbnails